Monday, July 16, 2018

شیشه سکوریت چگونه به دست می آید؟

در این مطلب درباره این موضوع صحبت می کنیم که شیشه سکوریت چگونه و تحت چه شرایطی تولید می شود.



شیشه سکوریت را طی فرایند یک عملیات حرارتی تولید می کنند. در این فرایند، ابتدا شیشه معمولی ساختمان ( یا شیشه های رنگی، رفلکتیو، چاپ شده یا لعاب خورده) را در داخل یک کوره حرارتی قرار می دهند. در این کوره حرارتی به شیشه گرما داده می شود تا به دمای نرم شدن برسد. دمای نرم شدن در شیشه ها حدود ۷۰۰ درجه سانتی گراد می باشد. پس در کوره های حرارتی دمای شیشه ها را به ۷۰۰ درجه سانتی گراد می رسانند تا شیشه ها نرم شوند.
بعد از اینکه دمای شیشه به ۷۰۰ درجه سانتی گراد رسید و شیشه نرم شد بلافاصله اقدام به سرد کردن شیشه از دو طرف می کنند. به این معنی که به هر دو سطح شیشه هوای سرد دمیده می شود. به این ترتیب شیشه مقاوم می شود. دلیل مقاوم شدن شیشه در این فرایند این است که در مرحله سرد کردن شیشه با دمیدن هوای بسیار خنک به آن، لایه های بیرونی شیشه سریع تر از لایه های داخلی آن خنک می شوند و همین مساله موجب مقاومت شیشه می شود. و به این ترتیب شیشه سکوریت به دست می آید.

مشخصات تولید شیشه سکوریت

این محصول در شکل، اندازه و ابعاد متفاوتی طراحی و تولید می شود. از لحاظ ضخامت می تواند ضخامتی بین ۴ میلی متر تا ۱۹ میلی متر داشته باشد.
طبیعتا ضخامت های ۱۹ میلی متری از امنیت و قدرت بیشتری برخوردارند. اما باید توجه داشت که هر ضخامتی از آن مخصوص استفاده در جایی خاص می باشد. به طور کلی برای شیشه ساختمان مانند شیشه پنجره و شیشه بالکن و … از ضخامت های ۴ تا ۸ میلی متری استفاده می کنند.
از لحاظ اندازه و ابعاد باید گفت که شیشه سکوریت در اندازه های بزرگ و کوچک متفاوتی تولید می شود. شاید بتوان کوچکترین ابعاد آن ۱۲۰ میلی متر در ۳۰۰ میلی متر دانست. و بزرگترین ابعاد تولید این محصول نیز به طور معمول ۳۲۰۰ میلی متر در ۸۴۰۰ میلی متر می باشد. این ابعاد نسبت به نوع کارایی می توانند متفاوت باشند اما به طور کلی ابعادی بین این دو اندازه مدنظر قرار می گیرد.
از لحاظ شکل نیز این قابلیت را دارد که به هر شکل و هندسه ای که مورد نظر خریدار می باشد تغییر شکل دهد. شیشه سکوریت مستطیلی، مربعی، لوزی و به طور کلی هر هندسه ای که در پنجره و بالکن و … به کار رفته باشد قابل اجرا است. از این نظر می توان گفت که تنوع بالایی در تولید دارد.

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید

No comments:

Post a Comment