Monday, July 30, 2018

کرکره برقی چیست؟



کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی نوعی از درب اتوماتیک می باشد. درب های اتوماتیک جزو سازه های مدرنی به حساب می آید که امروزه در ساخت و ساز خانه ها، آپارتمان ها، مغازه ها و مراکز تجاری و … به کار می روند. درب های اتوماتیک دو ویژگی بسیار مهم دارند که آن ها را از درب های سنتی جدا می کند و نسبت به آن برتری می دهد. این ویژگی ها امنیت بالا و راحتی در استفاده می باشد. درب های سنتی از این دو ویژگی برخوردار نبودند و به همین دلیل درب های اتوماتیک توانستند به کلی جای آن ها را بگیرند.
درب های اتوماتیک انواع متنوعی دارند و در جاهای مختلفی برای مصارف و کاربردهای متفاوت به کار می روند. کرکره های برقی نیز یکی از انواع درب های اتوماتیک می باشند که بیشتر به عنوان درب اتوماتیک پارکینگ و مغازه ها و مراکز تجاری و … مورد استفاده قرار می گیرند.

مزیت های کرکره برقی نسبت به کرکره سنتی

کرکره های سنتی را حتما زیاد دیده اید. همان کرکره هایی که روی در اکثر مغازه ها کار می گذاشتند و موقع باز کردن مغازه با دست آن را بالا می دادند و هنگام بستن مغازه نیز با دست آن را پایین کشیده و قفلی به آن می زدند. با گذشت زمان و به وجود آمدن درب های اتوماتیک، نوعی از درب های اتوماتیک که کرکره برقی یا اتوماتیک نام دارد به بازار آمد. این کرکره ها به دلیل مزیت های بسیار زیادی که نسبت به کرکره های سنتی داشتند به زودی جای آن ها را در بازار گرفتند به طوری که امروزه تقریبا همه افراد به جای کرکره های سنتی ازکرکره برقی یا اتوماتیک استفاده می کنند.

No comments:

Post a Comment